Ajattelen, että sosiaalisen median kautta yksityishenkilö voi saada näkyvyyttä omalle työlleen ja ammattitaidolleen. Esimerkiksi valkokuvaaja pystyy tuottamaan materiaaleja vaikkapa Instagramiin, jota kautta esittelee omia kuviaan.  Tai esimerkiksi graafisen suunnittelun ammattilainen pystyy sosiaalisessa mediassa esittelemään tekemänsä teoksen työstämisprosessin eli kuinka teos luodaan vaihe vaiheelta.

Sosiaalisessa mediassa yksittäinen valokuva tai twiitti voi kääntää positiivissävytteisen statuksen negatiiviseksi ja saada aikaan isonkin somevyöryn negatiivisessa muodossa. Mielestäni positiivisen somekuvan ja suosion saaminen kestää kauan, mutta sen voi menettää hetkessä harkitsemattomalla kuvalla tai twiitilla.

Jos haluaa hyödyntää sosiaalista mediaa, on pakko käyttää sosiaalisen median palveluita siten, että ne ovat julkisesti nähtävillä, jotta on mahdollisuus tavoittaa mahdollisimman suuri joukko ihmisiä. Tämä auttaa saamaan yrityksille laajaa näkyvyyttä somessa, mutta luo suuren haavoittuvuuden, jos harkitsematon somejulkaisu lähtee kiertämään somessa esimerkiksi kuvakaappauksen kautta ja sen hallitsemista ja etenemistä on mahdoton pysäyttää ja se voi aiheuttaa yritykselle sitä kautta vahinkoa. Sometileillä tulisikin selkeästi tuoda ilmi se, esiintyvätkö kommentit tai julkaisut yksityishenkilönä vai jonkin yrityksen edustajana tai markkinoinnin välineenä.